Salgs- og leveringsbetingelser
Her kan du læse de salgs- og leveringsbetingelser, der gælder, når du handler hos VVS-Shoppen.dk ApS.
Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser er gældende for alle leverancer fra VVS-Shoppen.dk, medmindre andet er skriftligt aftalt mellem køber og VVS-Shoppen.dk ApS.
VVS-Shoppen.dk forhandler kun til kunder bosat i Danmark, og er derfor kun gældende inden for Danmarks grænser (undtagen Grønland og Færøerne).
Børn og unge under 18 år
Du skal være fyldt 18 år for at handle på vvs-shoppen.dk. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra dine forældre.
Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på VVS-Shoppen.dk skal du igennem 5 trin.
- Find den eller de varer, du ønsker og læg dem i indkøbskurven. Gå herefter til kassen.
- Indtast dine personlige oplysninger
- Vælg forsendelses/betalingsmåde
- Godkend vores forretningsbetingelser
- Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet
1. Betaling:
Hos VVS-Shoppen.dk kan du betale på flere forskellige måder (se nedenfor). Uanset betalingsmetode, så er der ingen gebyrer forbundet med betalingen.
- Dankort, Visa/Dankort
- Dansk udstedt MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron
- Udenlandsk udstedt MasterCard, Maestro, Visa, Visa Electron
- MobilePay
- Bankoverførsel (ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen)
Beløbet hæves først fra dit kort, når varerne sendes fra vores lager eller vores leverandørs lager. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, som du har godkendt ved købet.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
- Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
- Pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Betaling med EAN-nummer
Er du en offentlig institution/virksomhed, så kan du betale med EAN nummer. Vi skal blot kontaktes pr. mail eller telefon med navn på institutionen, gyldigt EAN-nummer samt hvilke varer der ønskes afsendt.
2. Priser:
Alle priser på VVS-Shoppen.dk angives inklusive moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.
På VVS-Shoppen.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os.
Når du handler med VVS-Shoppen.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du logge ind på "Min Side" (er i toppen af siden) eller sende den mail til [email protected].
Der tages forbehold for prisstigninger, valutaændringer, afgiftsændringer og force majeure.
Prisfejl
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde have opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
3. Levering:
Dine varer sendes med fragtmand, GLS eller Postnord direkte til dig. Hvis det ikke er muligt at levere varerne til dig, vil enten GLS, Postnord eller fragtmanden efterlade oplysninger om, hvor du kan afhente varen.
Ved alle varer i butikken er den estimerede leveringstid anført.
VVS-Shoppen.dk kan ikke gøres ansvarlig for nogen form for ekstraomkostninger, der er blevet påført vores kunder på grund af forsinkelser/afvigelser fra det angivne leveringstidspunkt eller ved produktfejl og mangler, med mindre andet følger af dansk lovgivnings ufravigelige regler.
Ofte bliver en ordre med flere ordrelinjer leveret af flere omgange, alt efter om ordren indeholder lagervarer eller skaffevarer. Du betaler dog kun fragtgebyr én gang.
Varer, der leveres med fragtmand, leveres til første dør i stueetagen. Tunge eller uhåndterlige leverancer leveres til indkørsel eller hoveddør.
Du kan ikke skrive på ordren, hvilken dag eller tidspunkt du ønsker varen leveret. Vi vil gerne forsøge at få leveringstidspunktet til at passe med dine ønsker, men da det ikke er os selv, der kører varerne ud, kan vi ikke garantere et bestemt leveringstidspunkt. Men vi forsøger gerne.
OBS: Hvis du skriver til os, at din ordre må stilles på adressen, så er det på dit eget ansvar.
Det er ikke alle fragtfirmaer, der vil stille ordren på adressen. Men vi giver i alle tilfælde beskeden videre til fragtmanden/Postnord/GLS.
Varer fra producenterne Blanco og Lavabo leveres altid til nærmeste pakkeshop. Dog leveres større leverancer (såsom gulvstående toiletter) direkte til dig.
VVS-Shoppen.dk anbefaler altid, at der er en person på adressen, der kan kvittere for modtagelsen. Derfor kan det være en god idé at få sendt varen til din arbejdsplads.
Da de fleste af vores ordrer bliver sendt til dig direkte fra vores leverandører eller producenter, sker der desværre nogle gange fejlleveringer, fragtskader og lignende. Men hvis du oplever dette, så sidder vi klar til at hjælpe dig hurtigst muligt, så du kan få de varer, du har bestilt. Læs derfor nedenstående punkter igennem. Er uheldet ude, og du følger disse punkter, kan vi afhjælpe fejlen med det samme. Alt sammen så du i den sidste ende forbliver tilfreds med at handle hos VVS-Shoppen.dk.
3.1 Modtagelse af varer / fejllevering af varer:
OBS: Når du modtager en vare, bedes du straks kontrollere, at varen er intakt og ikke har lidt overlast i forbindelse med transporten. (Helst inden 5 dage). Vi råder til aldrig at kvittere, før du har gennemset hele leverancen.
OBS: Du bedes også kontrollere, at det, du får leveret, stemmer overens til varerne på den medlagte følgeseddel. Husk, at du kan få din ordre leveret over flere gange, og det er derfor følgesedlen, du skal tjekke. Såfremt det leverede ikke passer med følgesedlen/det bestilte, bedes du inden 5 dage tage kontakt til os. Jo hurtigere du giver os besked, jo hurtigere kan vi afhjælpe fejlen.
Er der sket en fejllevering, bedes du via "Min side" fortælle os hvilken vare, der er fejlleveret - log på Min side her
3.2 Synlige skader / fragtskader:
Når du modtager en leverance og emballagen har tegn på skade, bedes du åbne pakken i overværelse af fragtmanden eller postbuddet. Kan fragtmand eller postbud ikke vente på at pakken åbnes, skal du modtage pakken med forbehold på kvitteringen.
Hvis leverancen viser sig at være beskadiget, bør du nægte modtagelse over for fragtmand/postbud.
Fragtmanden/postbuddet sender dernæst den beskadigede vare retur til os. Der kan dog gå flere dage, så derfor bedes du straks give os besked på fragtskaden via vores reklamationsformular - husk at notere, at der er nægtet modtagelse. Så kan vi nemlig få sendt en ny vare til dig med det samme.
Ligesom ved fejlleveringer bedes du give os besked inden for 5 dage - helst samme dag.
Såfremt eventuelle skader først opdages efterfølgende (efter leverancen er blevet åbnet), bedes du omgående rette henvendelse til os. Emballagen bør i dette tilfælde bevares for eventuel senere besigtigelse.
Ved sager med synlige skader, bedes du via 'Min side' fortælle os, hvilken vare der er beskadiget - log på Min side her
3.3 Skjulte skader:
Hvis emballagen er intakt ved modtagelse, men produktet alligevel er beskadiget, bedes du også her inden 5 dage melde fragtskaden til VVS-Shoppen.dk.
Følg instruktionerne for reklamation under kundeservice, hvis uheldet er ude.
Ved sager med skjulte skader bedes du via 'Min side' kontakte os og fortælle, hvilken vare der er beskadiget - log på Min side her
4. Fragtgebyr:
Alle ordrer pålægges ét fragtgebyr inkl. moms. uanset vægt og antal delleveringer. Ordren bliver forsøgt leveret direkte til din dør i hele Danmark (med undtagelse af nogle varer fra producenterne Blanco og Lavabo, som leveres til GLS-pakkeshop).
Læs mere om vores fragtpriser her.
5. Returnering af varer (fortrydelsesret):
Du har altid 14 dages returret fra varens modtagelse, når du handler hos VVS-Shoppen.dk. Vi opfordrer til, at du opretter en retursag inde fra 'Min side', følger anvisningerne, og derefter sender varen retur til vores adresse.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løbet fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til [email protected], oprette en retursag via 'Min side' eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for større skrøbelige varer (eksempelvis porcelæn).
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højest at koste: 1.000 kr.
Hvis du fortryder købet, skal varerne sendes til:
VVS-Shoppen.dk
Søren Nymarks Vej 15
8270 Højbjerg
Vigtigt: Du får en hurtigere ekspedition, hvis du gør følgende:
- Pakker returvaren i originalemballagen ind i en forsendelseskasse/eksta lag pap/bobleplast
- Vedlægger en kopi af ordrebekræftelsen eller blot en seddel med dit ordrenummer i pakken til os
Opfylder du disse ting ved returnering af en vare, så kan vi behandle sagen så snart vi modtager den. Og dermed give dig penge tilbage med det samme. Normal behandlingstid på disse sager er cirka 1 uge fra tidspunktet, du sender varen retur.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyder, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Det er dit ansvar at sende varen retur ved fortrydelsesret. Hvis din forsendelse bliver fragtskadet på vej til os, er vi selvfølgelig behjælpelig med billedmateriale på skaden.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Din omkostning når du fortryder, er portoen for at sende varen tilbage til os. Dine forsendelsesomkostninger ved returneringen af varen refunderes ikke.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, hvis du sender hele din ordre retur til os, fører vi også det oprindelige fragtgebyr på ordren retur til dig (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
BEMÆRK: Alle returforsendelser, der sendes til VVS-Shoppen.dk UFRANKO eller pr. efterkrav, afvises.
OBS: På varer der bliver specialfremstillet (på specialmål eller lignende) eller varer som udelukkende produceres på baggrund af din specifikke ordre, der frafalder de 14 dages fortrydelsesret.
Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere, hvis du via 'Min side' fortæller os, hvilken vare du vil sende retur - log på Min side her.
Du kan også fortryde købet ved at nægte at modtage varen eller aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale. Nægter du modtagelse af varen, så træder fortrydelsen kun i kraft, såfremt du informerer os om den nægtede modtagelse.
6. Reklamation:
VVS-Shoppen.dk yder 24 måneders reklamationsret på alle produkter i varesortimentet jf. bestemmelserne i købeloven.
Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget.
Skulle en vare leveret af VVS-Shoppen.dk mod forventning gå i stykker inden for den 2-årige reklamationsperiode, repareres eller erstattes denne vederlagsfrit. Dette er i midlertidig ikke tilfældet, hvis defekten kan relateres til groft misbrug eller betjeningsfejl fra brugerens side. Kontakt altid VVS-Shoppen.dk ved reklamation af en vare.
Rimelige porto-omkostninger, forbundet med returneringen af fejlleverancen eller de fejlproducerede varer, betales af VVS-Shoppen.dk
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Varen sendes til:
VVS-Shoppen.dk
Søren Nymarks Vej 15
8270 Højbjerg
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.
Ved reklamationssager bedes du via 'Min side' fortælle os, hvilken vare der har produktfejl - log på Min side her. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage. Når du sender varen retur, skal du altid sørge for at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
7. Håndtering af personoplysninger:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- E-mail adresse
På VVS-Shoppen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.
Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer, hvordan afhænger af din browser.
Logstatistik
Vi bruger en logstatistik på VVS-Shoppen.dk hvilket betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give os et billede af, hvor mange besøgende vi har, hvor de kommer fra, og hvor på websitet det forlades m.v.
Logstatistikken anvendes kun med det formål at optimere VVS-Shoppen.dk.
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
VVS-Shoppen.dk
Søren Nymarks Vej 15
8270 Højbjerg
E-mail: [email protected]
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_________________________________
Bestilt den: _________________________
Modtaget den: _______________________
Forbrugerens navn: ___________________
Forbrugerens adresse: _________________
Forbrugerens underskrift: _______________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato: ____________________________
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12-9-2024
Åbningstider telefon |
||||||||||||||||
Telefon: Mandag til Onsdag: kl. 10:00 til 15:00 Torsdag: kl. 10:00 til 14:30 Fredag: kl. 10:00 til 14:00 Telefonen er lukket mellem kl. 12:00 og 13:00
Chat: Mandag til Onsdag: kl. 8:00 til 15:30 Torsdag: kl. 8:00 til 15:00 Fredag: kl. 8:00 til 14:30 OBS: Vores telefonudbyder, IP Nordic, har nogle tekniske udfordringer pt., som gør at nogle opkald ikke kommer korrekt igennem til os. De arbejder på en løsning hurtigst muligt og vi beklager generne. |
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Firmaoplysninger | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
Bankoplysninger | ||||||||||||||||
|
||||||||||||||||
- eller - | ||||||||||||||||